Wallachian

Where's Xavi???

Syberia 2 Walkthrough. Partea III: Satul Yukol


Gasiti fisiere de ajutor pe capitole aici:

Syberia 1

  1. Syberia 1 Walkthrough. Partea I: Valadilene, Alpii Francezi
  2. Syberia 1 Walkthrough. Partea II: Barrockstadt
  3. Syberia 1 Walkthrough. Partea a III: Komkolzgrad
  4. Syberia 1 Walkthrough. Partea IV: Aralbad

Syberia 2

  1. Syberia 2 Walkthrough. Partea I: Romansbourg
  2. Syberia 2 Walkthrough. Partea II: Tinutul de Gheata
  3. Syberia 2 Walkthrough. Partea III: Satul Yukol (prezentat aici)
  4. Syberia 2 Walkthrough. Partea IV: Syberia Island

Tare greu imi va fi sa va ajut cu indicatii spatiale in satul yukolilor. Aici este destul de complexa situatia, va trebui sa va invartiti de cateva ori pana sa nimeriti locurile de care va voi vorbi. Va voi oferi repere generale si sper sa gasiti drumul care sa va duca spre zona pe care o indic.

Nu uitati ca ajutorul acesta sfideaza logica, va indic exact ce trebuie sa faceti desi motivele pentru care ridicati un itemacum,  de exemplu, nu-si gaseste explicatia deocamdata.

Sper sa gasiti utila aceasta penultima parte a WT-ului pentru Syberia 2.

Syberia 2

Satul Yukol

Tobele: Iesiti din camera si ridicati coarnele de ren din vasul de langa usa, in partea dreapta a ecranului. Faceti dreapta, traversati podul apoi mergeti in sud lasand in urma tobele. Priviti indeaproape gardul din stanga (vis-a-vis de yukolul care mesteca intr-o oala) si ridicati curelusa elastica de jos. Veti avea acum in inventar o prastie.  Reveniti in zona tobelor. Va trebui sa le opriti pentru a intra in camera unde veti da de Hans. Priviti in stanga steagului atarnat deasupra mecanismului ce alimenteaza tobele. Folositi prastia pentru a desprinde un turture si a bloca mecanismul.

Patrundeti in camera. In dreapta lui hans gasiti o masca yukol. Mergeti in stanga unde, intr-o nisa, veti gasi pe masa o roata de rugaciune (arata ca un felinar). Iesiti din casa samanului. (Daca vorbiti samanul veti vedea ca acesta are nevoie de anumite lucruri pentru a-l insanatosi pe Hans, printre care de niste fructe. Actiunile urmatoare va vor ajuta sa gasiti acele fructe ale viselor).

Fantana: De la tobe mergeti in sus, treceti de zona de unde ati luat curelusa si mergeti tot in sud. Ati ajuns la fantana. Luati plosca goala atarnata de fantana si dopul aflat in stanga jos. Agatati plosca goala de carligul fantanii si rotiti de doua ori. Luati plosca plina cu apa.

Mergeti in sud, partea opusa fantanii si ajungeti la tarcul cu youki. Verificati intrarea in tarc, aici veti gasi un os de peste. De aici faceti dreapta apoi in sus pana ajugeti la podul cu arcade din oase de mamut. Traversati si intrati in pestera din nord, intrarea este luminata in rosu de o faclie.

Pestera: In pestera veti gasi fructele viselor incastrate in gheata in nisa stanga a pesterii. Pentru a le scoate aveti nevoie de ajutorul soricelului care tot trece pe jos care sa urce cumva catre ele prin labirintul ciuruit din zidul de gheata.

Pentru a forta soricelul sa intre in zidul de gheata va trebui sa folositi roata de rugaciune care sa cheme o pasare. De frica, soricelul va intra in gaura din gheata dar nu in cea potrivita. Daca ati patit asta va trebui sa alungati pasarea, intrati in partea din dreapta a pesterii si folositi roata rugaciunii pe batul de acolo pentru a chema pasarea iar soricelul sa iasa. Daca nu ati gresit astfel (sau daca ati resetat situatia urmand pasul anterior daca ati gresit) urmati pasii urmatori:

  • blocati gaura de jos-dreapta cu dopul din inventar
  • iesiti din imaginea apropiata a zidului de gheata. Langa copac este un bat in care puteti atarna roata rugaciunii. Rotiti iar pasarea se va aseza pe bat. Soricelul speriat va intra in gaura din stanga jos
  • reveniti la zidul de gheata. Scoateti dopul si introduceti-l in gaura din stanga soricelului. Acesta va sari cu ajutorul dopului pana la baza tubului vertical
  • luati dopul si blocati gaura de la baza tubului vertical apoi turnati apa din plosca in gaura de deasupra. Astfel soricelul va fi purtat in sus. Priviti cum isi umple gusa cu fructele viselor apoi se opreste neputand urca
  • introduceti in gaura de deasupra soricelului osul de peste. Soricelul va urca pe el ca pe o scara. Cand va ateriza in partea de jos ii vor sari din gusa fructele

Ridicati fructele viselor si reveniti la casa femeii-saman (la tobe). Epuizati dialogurile cu femeia-saman si intrati in visul lui Hans.

Visul: Inaintati in pestera pana gasiti mamutul de jucarie. Iesiti din pestera si porniti spre oras. Inainte de pod o veti gasi pe Anna in parculetul cau banci. Epuizati dialogurile apoi continuati-va drumul spre Valadilene. In oras mergeti la usa care da spre resedinta-fabrica-gara. Este pe partea dreapta a soselei.

Intrati iar la rascruce faceti prima la dreapta catre resedinta familiei. Intrati in casa. Daca doriti puteti vorbi cu tatal lui Hans. Va trebui sa il pacaliti ca este momentul sa plece la serviciu ca sa obtineti cheia podului. Daca va amintiti si Hans si Anna spuneau ca acesta pleaca la serviciu la 7 si 15.

Mergeti la pendula din hol. Priviti ceasul de deasupra care indica 2.45. Urmatii pasii:

  • cu ajutorul celor doua tumburuse setati valorile 2.45 apoi dati clic pe cei doi automatoni iar acestia vor ridica ciocanele
  • setati din nou valorile la 7.15
  • apasati pe bratul pendulei (care se balanseaza stanga-dreapta)
  • trageti de una dintre greutati
  • dati clic pe clopotelul din centrul celor doi automatoni

Tatal Annei si al lui Hans pleaca lasand cheia pe masa. Ridicati cheia de pe masa, iesiti din camera, urcati scarile si folositi cheia pentru a deschide usa podului. Dati-i mamutul lui Hans si aflati de la acesta ca trebuie sa-i „deschideti inima” lui Oscar pentru a-l ajuta pe Hans. Clic pe masa pentru a reveni din vis.

Trenul: Iesiti din camera in care se afla Hans si duceti-va la tren. Sper sa gasiti drumul, mergeti paralel cu sinele de tren. Pe drum veti intalni doi yukoli. (firul epic este urmatorul: cei doi yukoli scosesera un cablu afara ca sa ancoreze trenul dar s-au speriat de aspectul lui Oscar si au lasat totul balta).

Mergeti pe sinele din fata ale trenului si incercati sa ridicati cablul. Este prea greu pentru Kate. Urcati in locomotiva la Oscar si epuizati dialogurile. Il veti convinge pe Oscar sa-si puna masca din inventar si sa inlature astfel temerile yukolilor. Coborati din tren si folositi lista de dialoguri pe cei doi yukoli. Ei vor ancora trenul. Mergeti din nou in fata trenului si verificati treaba youkolilor. Dati clic pentru a intinde cablul.

Reveniti la intrarea din satul Youkol si urcati rampa din stanga, cea care duce la mecanismul de tragere de deasupra sinelor. Actionati maneta din dreapta (cea din stanga este stricata). Trenul va fi tras inauntru iar inertia il duce pana la capatul sinelor.

Coborati rampa, mergeti paralel cu trenul si urcati in locomotiva la Oscar. Dialogati. Oscar pleaca asa ca urmati-l in casa samanului. Aici priviti cu atentie inima lui Oscar si imaginati-va un ceas. Apasati butoanele orelor 3 si 7 (va mai amintiti ora 7 si 15 minute?) in a doua secventa a puzzle-ului apasati cele 4 butoane corespunzatoare punctelor cardinale. Luati cheia Voralberg si reveniti in locomotiva.

Introduceti cheia Viralberg in lacasul dintre cele doua ceasuri centrale de pe panoul de control. Urmati pasii acestia:

  1. trageti levierul din stanga sus. Efect: se va destinde un brat mecanic pe sub tren
  2. urmariti conducta din al doilea ceas de la stanga la dreapta ( sau primul ceas dintre cele doua centrale). Ea duce catre un buton. Actionati butonul. Efect: prin bratul mecanic de sub tren va circula apa iar ceasul indica maxim
  3. trageti de levierul din dreapta-sus. Efect: nimic vizibil (dar schimba sensul bratului mecanic de mai devreme)
  4. trageti din nou levierul din stanga sus (primul). Datorita actiunii 3 efectul este: iese din nou bratul mecanic dar pe deasupra trenului acum
  5. urmariti conducta din al treilea ceas de la stanga la dreapta (sau al doilea din cele doua ceasuri centrale) si actionati butonul. Efect: prin bratul mecanic locomotiva trage carbune din vagonul din spate iar ceasul va indica maxim
  6. invartiti roata mica aflata intre ceasurile 1 si 2 (de la stanga la dreapta). Efect: porneste incalzirea apei, aburul este gata iar ceasul e maxim
  7. actionati butonul primului ceas (cel cu roata mica de la punctul 6). Efect: se extinde un brat in fata locomotivei
  8. actionati roata mare din extremitatea stanga-jos. Efect: locomotiva va arunca aburi peste arca incastrata in gheata

Arca din legenda yukol este acum libera pentru a naviga. Coborati si mergeti spre porti. La capatul podului care duce spre arca il veti intalni pe marele sef Yukol. Dialogati. Acesta va va spune sa eliberati un youki in vreme ce el va deschide portile. Duceti-va la tarcul cu youki si eliberati portita (unde ati gasit osul de peste) apoi reveniti in arca. Incepe calatoria cu arca legendara din colti de fildes catre Syberia.

Admirati inca un cinematic superb.

(Updateuri cu screenshots de ajutor dupa aprobarea Microïds, The Adventure Company si Benoît Sokal. Pentru nelamuriri lasati un comment)

17 răspunsuri la „Syberia 2 Walkthrough. Partea III: Satul Yukol

  1. Madalina ianuarie 22, 2011 la 13:04

    Buna!Sunt Madalina,marea asteptatoare la Syberia 3!Te rog frumos sa-mi fii mai explicit cu ceasul din casa Volarberg!Sunt mai mica si nu inteleg!Multumesc anticipat!

  2. King Julien februarie 25, 2011 la 11:45

    Buna, Madalina. Nu mai retin dar ma bag repede la un Syberia 2 ca tare imi era dor, apoi am sa iti raspund mai detaliat tot aici ca nu mai retin bine cum era cu ceasul. Am sa refac si modul in care am scris despre ceas, poate e ceva in neregula. 🙂

    Vad ca joci Syberia, de jumatate de an primesc comentarii de la tine. Iar asta ma bucura. Succes, ne auzim curand.

  3. King Julien martie 5, 2011 la 16:02

    Am refacut pasii in scena pendulei.
    1. Cu ţumburuşele setezi cifrele romane la 2.45.
    2. Clic pe automatoni, pe cel din stanga si apoi pe cel din dreapta. Ei vor ridica ciocanele.
    3. Clic pe bratul pendulei care e static. Se va balansa.
    4. Seteaza din nou cifrele romane din tumburuse la 7.15
    5. Trage de una dintre cele doua greutati ale pendulei.
    6. Clic pe clopotelul dintre cei doi automatoni pentru ca acestia sa il loveasca cu ciocanele anuntand ora de plecare la fabrica.

    Da, din pacate Syberia, ca orice joc adventure, nu este rejucabil, rezolvarea si cunoasterea puzzleurilor il face „plictisitor” pentru rejucare. Doar nostalgia povestii, a personajelor si graficii mai determina la rejucare.

    Syberia 3 a fost anuntat oficial in lucru de Microids la 1 aprilie 2009 ceea ce a determinat fanii sa creada ca este o gluma de 1 aprilie, in ciuda intaririlor companiei. Totusi, nu au fost facute alte anunturi si nu a „transpirat” nimic referitor la el. Benoit Sokal nu mai este la Microids ceea ce va presupune o schimbare, in caz ca va aparea totusi, schimbare in bine sau in rau… nu putem sti inca. Si eu il astept, sper sa depaseasca problemele cu Sony ca sa poata lansa jocul.

    • Madalina martie 5, 2011 la 16:48

      Il stiu de cand eram de 3-4 ani.Nu intelegeam absolut nimic.Apoi am invatat sa il mai joc, dar…mereu mi se blocheaza cand cobor de pe scara de unde am luat oul ala la Barrockstadt .Mie cel mai mult in Syberia 1 mi-a placut aventura din Komkolzgrad,cu directorul ala .Si in Syberia 2 mi-a placut visul lui Kate.

      • Madalina martie 6, 2011 la 21:14

        Mai tin minte ca ii ziceam fratelui meu:”Dar acolo scrie in romana?” si el zicea „Da!”.Apoi am observat ca era pura engleza.Si am invatat……Mai tin minte cum l-am terminat alaturi de iubitul meu frate…Doar cu ajutorul lui as fi reusit.Mi-a placut foarte mult!

      • King Julien martie 4, 2014 la 20:39

        Da, exista in Syberia 1, in Barrockstadt la momentul in care urcati sau coborati scara pentru a lua oul din cuib, situatia foarte probabila ca jocul sa se blocheze. Pentru a evita astfel de situatii… nu am solutie, tot ce pot este sa va recomand ca imediat ce ati hranit pasarile si va pregatiti sa urcati scara sa salvati jocul. Astefl, in cazul blocarii sa aveti un backup rapid. O alta recomandare este sa nu abandonati, insistati pentru ca in cele din urma jocul va sari peste acest bug si va veti putea continua aventura.

  4. ktaporsche iulie 15, 2011 la 10:44

    Multumesc f mult pentru ajutor. Unele misiuni mi se pareau incredibile…Felicitari pentru gasirea solutilor. Numai bine!

  5. Alejandro noiembrie 8, 2011 la 08:18

    Salutare ! Ma poti ajuta cu un sfat te rog ? In legatura cu osul de peste de la tarcul de yuki . Am un os de peste in inventar din misiunile anterioare care il foloseste acel soricel pe post de scara , iar acel ” DOP ” care se spune ca este la tarcul cu yuki nu il pot ridica , nu il gasesc , nu imi apare nimic care sa imi arate ca pot sa iau de acolo osul de peste care sa imi foloseasca drep dop … Deci , practic 🙂 sunt putin blocat . Mai incerc ceva pe acolo poate reusesc pana primesc un raspuns . Multumesc anticipat !

    • King Julien noiembrie 8, 2011 la 10:58

      Nu osul il vei folosi pe post de dop. Dopul il gasesti langa fantana, in partea stanga jos a fantanii. Zona cu fantana e greu de explicat unde se gaseste, este in centrul satului, in apropiere de tarcul cu youki, cauta si vei detecta fantana usor, e de fapt o structura din lemne. Dopul, plosca cu apa si osul de peste sunt ingredientele dintr-un puzzle complex prin care vei lua fructele din zidul inghetat.

  6. Anonim decembrie 27, 2011 la 19:35

    salut..nush de ce da nu ma lasa sa agatz pleoasc de carligu ala la fantana
    treb sa fac altceva?

  7. Anonim decembrie 27, 2011 la 19:47

    salut.. Nu ma lasa sa prin pleoasca de carligul fantanei.. de ce?

  8. mytza_22 decembrie 27, 2011 la 19:59

    salut, am intampinat si eu o problema la syberia 2 .. nu pot sa agatz pleosca la fanta.. un sfat va rog.

  9. Miha august 29, 2012 la 14:24

    Salut. Nu reusesc sa umplu plosca cu apa la fantana. de cate ori incerc sa atasez plosca de carlig imi apare simbolul actiunii taiat. Poti sa imi spui te rog mai detaliat ce sa fac?? Mersi anticipat.

    • King Julien martie 4, 2014 la 20:20

      Hmm… pot fi doua explicatii: posibil sa aveti nevoie si de dop in inventar. Ridicati si dopul aflat undeva in partea stanga. A doua explicatie pe care o gasesc ar fi ca plosca sa fie deja plina (dintr-o actiune de umplere pe care deja ati efectuat-o) cu apa si atunci sa va blocheze actiunea inutila de a o umple.

  10. cornelius octombrie 11, 2013 la 08:25

    salutare. am nevoie de ajutor…. nu pot trece de faza cu pendulul din vis. nu stiu de ce. eu zic ca urmez pasii coretzi. si stau asa de 2 luni.. cum pot sa trec de acest impas?

    • King Julien martie 4, 2014 la 20:23

      Daca urmati pasii exact asa cum sunt explicati la sectiunea „Visul” este imposibil sa gresiti. Daca nu reusiti spuneti-mi exact momentul in care o actiune nu se poate efectua, momentul in care pasii propusi de mine nu functioneaza.

Lasă un comentariu