Wallachian

Where's Xavi???

Syberia 2 Walkthrough. Partea II: Tinutul de Gheata


Gasiti fisiere de ajutor pe capitole aici:

Syberia 1

  1. Syberia 1 Walkthrough. Partea I: Valadilene, Alpii Francezi
  2. Syberia 1 Walkthrough. Partea II: Barrockstadt
  3. Syberia 1 Walkthrough. Partea a III: Komkolzgrad
  4. Syberia 1 Walkthrough. Partea IV: Aralbad

Syberia 2

  1. Syberia 2 Walkthrough. Partea I: Romansbourg
  2. Syberia 2 Walkthrough. Partea II: Tinutul de Gheata (prezentat aici)
  3. Syberia 2 Walkthrough. Partea III: Satul Yukol
  4. Syberia 2 Walkthrough. Partea IV: Syberia Island

Sa continuam cu partea a 2-a a walkthrough-ului dedicat Syberiei 2, partea poate cea mai frumoasa in imagini din jocurile create vreodata. De remarcat si imaginatia deosebita a creatorilor care au amestecat puzzle-urile excelent cu story-ul. Am denumit-o Tinutul de Gheata dar actiunea se desfasoara intr-o zona relativ pustie, impadurita si acoperita de zapada. Aici Kate este blocata in urmarirea trenului pe care fratii Burgoff il folosesc in planurile lor de imbogatire pe seama fildesului de mamut.

Syberia 2

Tinutul de Gheata

Mergeti in est pana la sectiune unde youkiul alearga un castor. Continuati in nord. In centrul imaginii veti gasii vreascuri uscate. Reveniti pe poteca pana gasiti o gramada formata din pietre si peste inghetat. Folositi vreascurile la baza gramezii si chibritul (din manastire). Ridicati pestele si mergeti catre youkiul care latra la castor. Dati-i pestele. Youkiul va lasa castorul in pace iar acesta va continua sa roada copacul cu ajutorul caruia veti traversa raul.

Veti ajunge la o rascruce. In dreapta e drum inchis. Mergeti in stanga spre un pod rupt. Veti avea nevoie de unelte pentru a traversa pe aici asa ca mergeti in est spre o casa pentru a face rost de acestea. (suna mama lui Kate).

Casa: Intrati in casa iar deasupra semineului, pe o polita veti gasi o papusa Matrioska, un topor si un ghid dedicat pescarilor. Aflati din ghid despre preferintele somonului portocaliu. Daca incercati sa iesiti pe unde ati venit un urs va blocheaza calea.

Mergeti in vest si inainte sa iesiti pe usa din spate mergeti in stanga. Veti gasi pe masa un cos pentru pesti (fish tank). Iesiti pe usa ce duce spre un ponton. Clic pe undita. Clic pe Cutia cu momeli si folositi-o pe cea verde din coltul dreapta sus (a treia). Aruncati undita in partea intunecata dreapta a lacului. Daca prindeti somoni de alte culori youki va fi foarte fericit. Daca il dati ursului acesta nu va pleca decat daca va primi somon portocaliu.

Reveniti in casa si aruncati somonul portocaliu ursului prin geamul din stanga usii. Calea este libera, puteti veni inapoi la podul rupt. Folositi toporul pe pilonul podului apoi funia cu lemn in capat pe copacul ce atarna peste prapastie. Ati trecut pe partea cealalta.

Zidul: Continuati-va drumul pana la zidul unde fratii Burgoff vor incerca sa o ucida pe Kate. Momentul de apogeu este stricat de…amicul nostru Boris, din Syberia 1. Il mai tineti minte? Lansat de Kate in spatiu acesta isi face o reintrare spectaculoasa.

Va trebui sa escaladati zidul. Nu este foarte greu si nici usor. Folositi toporul pentru prima miscare. Deci:

  • toporul
  • sus, sus, dreapta, dreapta
  • sus, sus, sus, sus, stanga, stanga, stanga, stanga
  • sus, sus, dreapta, dreapta
  • sus, sus, dreapta, dreapta
  • sus, sus, sus, sus – gata

Radarul si avionul: Aici mergeti inainte si ajungeti la o rascruce. In dreapta e fundatura, in stanga este o antena rada, in fata este avionul lui Boris. Mergeti in stanga iar Ivan si Igor vor trece pe langa. Daca mergeti in nord veti da de avion, si de Boris atarnand. Nu va poate auzi pentru ca are castile pe urechi. Va trebui sa comunicati cu el prin intermediul castilor si al emitatorului din cortul de la baza antenei radar. Daca mergeti la avion veti identifica frecventa pe care receptioneaza Boris:

  • rasuciti butonul din stanga-sus. Va porni aparatura de bord
  • in dreapta jos ridicati ambele butoane-tumburus
  • butoanele din dreapta-jos: galben si roz in sus, verdele in jos
  • inchideti butonul inscriptionat B

Ati aflat prima parte a codului-frecventa: 03.

  • aceleasi setari dar acum ridicati butonul verde si lasati in jos pe cel galben
  • inchideti butonul inscriptionat A si lasati B-ul deschis

Ati aflat urmatoarea parte a codului-frecventa: 28. Deci 0328.

Mergeti la Antena radar si intrati in cort. Porniti aparatul de deasupra si introduceti codul 0328. Porniti microfonul. Kate va comunica cu Boris iar acesta se va elibera din chingile parasutei. Intorceti-va si epuizati dialogurile cu Boris. Veti putea folosi scaunul ejectabil al copilotului daca introduceti codul potrivit pentru a ateriza in zona trenului. Codul il puteti afla folosind antena radar.

Reveniti in cort si porniti ecranul radar din partea dreapta. Urcati scara si modificati pozitia antenei. Daca va fi vizibil cadranul NE un punct va aparea pe ecran dar acela este avionul lui Boris. Modificati pozitia antenei astfel incat manerul sa se afla spre stanga. Coborati in cort. Pe ecran se va lumina partea de SE iar punctul acela este trenul. Daca numarati pozitia pe orizontala veti constata oordonata 80 (opt gradatii mari corespunzatoare a 10 gradatii unitare , de la stanga la dreapta). Pe verticala coordonata este 20 (2 gradatii mari de jos in sus).

Reveniti in cocpitul avionului. Ignorati restul butoanelor, concentrati-va asupra panoului din stanga. Introduceti coordonatele 80 20 si apasati butonul de dedesubt.

Trenul: Kate va ateriza langa tren si il reintalneste pe simpaticul youki. Ignorati-l pe sarmanul Oscar si mana lui ce iese din zapada si urcati-va in tren. Mergeti in partea din spate de unde ridicati planurile trenului si, de langa bancul de lucru al lui Hans ridicati distribuitorul de ulei. Acum este momentul sa-l scoateti pe Oscar din zapada. Folositi distribuitorul de ulei pe Oscar apoi urcati in tren pentru a pleca.

Trenul incerca sa se urneasca si se opreste. Coborati si vorbiti cu Oscar in locomotiva. Va trebui sa detasati vagonul pasagerilor de tren. Reveniti in incaperea circulara din tren si remarcati panoul din mijlocul podelei, unde se aflate suportul pentru jucaria cu Hans si Anna si unde se puteau asculta cilindrele odata. Sunati-l pe Oscar de pe telefon (Hans l-a modificat pe Oscar, chiar de doua ori pe parcursul jocului Kate a fost sunata de catre Oscar) iar acesta va deschide capacul. Mecanismul de decuplare consta in miscarea cilindrilor 1, 3 si 5 (cel din mijloc si extremele).

Urmariti un alt cinematic superb.

Mamutul urias: Trenul se opreste in fata unui mamut urias. Coborati si mergeti spre nord pana veti intalni un snowmobil. Verificati partea din spate si ridicati patura tesuta. Intesati patura in gura totemului din apropiere. Scopul actiunii este de a opri suieratul. Acest suierat il speria pe Igor care se afla in apropiere. Igor este „speriat de spiritele care suiera” si ar pleca dar ii este teama. Oprind „spiritele”, Igor pleaca si lasa in urma niste crampoane care sunt necesare eroinei noastre sa escaladeze panta de gheata catre uriasul mamut.

Acum ca ati oprit „spiritele” traversati sinele prin fata trenului sivorbiti cu Igor. Reveniti in locul unde fusese snowmobilul. Clic pe crampoane apoi urcati panta de gheata catre mamutul urias. Aici apare Ivan amenintator.

V-ati blocat, nu? Si eu o scurta perioada. Dati-i telefon lui Oscar. Ivan se va intoarce sa se uite spre tren. Duceti-va spre sania din dreapta lui Kate si luati cutitul din fildes de pe sanie apoi folositi-l pentru a taia funia ce ancoreaza sania.

Gheata se va rupe si incepe o noua aventura.

Aici inchei partea a doua a WT-ului dedicat Syberiei 2.

(Updateuri si screenshots de ajutor dupa aprobarea Microïds, The Adventure Company si Benoît Sokal. Pentru nelamuriri lasati un comment)

3 responses to “Syberia 2 Walkthrough. Partea II: Tinutul de Gheata

  1. aura Mai 26, 2010 la 08:57

    multumesc,mai ajutat foarte mult

  2. laura Noiembrie 2, 2013 la 09:03

    Cum escaladez. Zidul? Nu ma pricep…

    • King Julien Martie 4, 2014 la 20:17

      Cititi sectiunea „Zidul” din postul de mai sus. Folositi toporul pentru prima miscare apoi urmati secventa detaliata mai sus.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: