Wallachian

Where's Xavi???

Syberia 2 Walkthrough. Partea I: Romansbourg


Cand a aparut Syberia 2 ma rugam sa nu ma dezamageasca. Atat de buna a fost prima parte incat nu credeam ca poate fi depasita. Ei bine, Syberia 2 nu este un sequel, este o continuare si este cel putin la fel de bun ca prima parte. Problemele din Syberia 2 nu va vor dezamagi, sunt la fel de interesante si pline de imaginatie. Un joc creat de oameni care isi iubesc munca ce mi-a produs o satisfactie deosebita sa-l joc. Gasiti fisiere de ajutor pe capitole aici:

Syberia 1

  1. Syberia 1 Walkthrough. Partea I: Valadilene, Alpii Francezi
  2. Syberia 1 Walkthrough. Partea II: Barrockstadt
  3. Syberia 1 Walkthrough. Partea a III: Komkolzgrad
  4. Syberia 1 Walkthrough. Partea IV: Aralbad

Syberia 2

  1. Syberia 2 Walkthrough. Partea I: Romansbourg (prezentat aici)
  2. Syberia 2 Walkthrough. Partea II: Tinutul de Gheata
  3. Syberia 2 Walkthrough. Partea III: Satul Yukol
  4. Syberia 2 Walkthrough. Partea IV: Syberia Island

Voi face acum un walkthrough in romana si pentru Syberia 2. Pentru sfaturi utile cititi prima parte din ajutorul dedicat Syberiei 1. Alte sfaturi:

  • salvati constant (repet)
  • epuizati dialogurile. In Syberia 2 dialogurile vor disparea acum dupa utilizare dar verificati daca nu au aparut altele dupa fiecare actiune intreprinsa. De exemplu nu veti avea un topic prin care sa intrebati pe cineva despre o cheie daca nu veti merge mai intai la o poarta si veti constata ca este incuiata. Cand va blocati incercati sa vorbiti din nou cu personajele alaturi de explorarea cat mai temeinica a imprejurimilor. Fiecare scena verificati-o atent si incercati sa identificati totul, chiar daca pare mai putin logic sa ridicati un cleste (de pilda) este evident ca va va folosi candva.
  • nu uitati ca jocul este extrem de logic, cititi tot si tineti cont de fiecare indiciu. Un walkthrough va va spune ce sa faceti cat mai rapid totul dar in mod ilogic, de exemplu eu va voi spune sa luati bomboane din masinile de distribuit bomboane pentru a le folosi mai tarziu, fara a vedea o necesitate in asta. Jocul va fi logic si va va purta catre o fetita care va cere bomboane ca sa va ajute, amintindu-va astfel de automatele de bomboane.
  • deocamdata nu pot folosi imagini screenshots pana nu primesc aprobare dar voi incerca sa explic cat mai bine in cuvinte etapele solutionarilor.

Sper sa gasiti util ajutorul desi sper si mai tare sa nu-l folositi, adica sa rezolvati Syberia prin propriile forte.

Syberia 2

Romansburg

Kate, Hans si Oscar calatoresc cu trenul spre Syberia, insula legendara unde se pare ca ar mai exista mamuti vii alaturi de o parte a poporului Yukol. Un spion este trimis de companie sa o aduca pe Kate inapoi iar starea de sanatate a lui Hans nu este prea buna.

Platforma: Trenul se opreste din nou pentru a fi „intors” ca un ceasornic. Coborati din tren si vorbiti cu colonelul Emiliov pe platforma. Mergeti in partea din fata a trenului si folositi masinaria de intors arcul trenului (rotiti si trageti de levier). Mergeti spre locomotiva si vorbiti cu Oscar, veti afla ca trenul are nevoie de carbune pentru a-si continua calatoria.

Continuati catre capatul platformei in partea opusa masinariei de rasucit arcul si testati poarta. Este incuiata. Incercati levierul de alaturi care nu va produce nimic deosebit. Reveniti in zona vagonului si intrati in magazinul colonelului.

Automatele de bomboane: Pe masa cu masina stricata de distribuit bomboane veti gasi o cheie. Folositi cheia pentru a lua monede din sertarul celui de-al treilea aparat de pe masa cu cele 3 masini de distribuit bomboane.  Folositi moneda a cincea la primul aparat. Trageti de levier si luati bomboanele de zahar. Din al doilea aparat luati bomboanele de peste folosind a doua moneda.

Platforma: Reveniti pe platforma in dreptul distribuitorului de carbune. Priviti in jos si vorbiti cu fetita despre Romansburg. Trageti de manerul distribuitorului.

Magazin: Reveniti in magazin si vorbiti cu colonelul Emiliov. Intrebati-l de 3 ori despre Coal si de 2 ori despre Key. Nu voi repeta mereu de cate ori sa vorbiti cu cineva, deschideti lista de dialoguri mereu si epuizati topicurile pana acestea dispar.

Iesiti pe platforma si vorbiti din nou cu Malka. Dati-i bomboanele de zahar pentru a va da o cheie. Folositi cheia pentru a deschide poarta catre oras.

Orasul: Coborati, remarcati masinaria atasata de platforma. Mergeti catre partea inferioara a distribuitorului de carbune ( in stanga Malkai) si observati ca generatorul are nevoie de benzina. Luati canistra rosie din partea stanga.

Mergeti catre gardul fratilor Burgoff si sunati la poarta. Vorbiti cu Ivan pana epuizati dialogurile. Continuati-va drumul pe langa gard pana in dreptul sparturii acoperite cu un afis. Rupeti afisul, coltul stanga sus. Intrati si duceti-va catre lazile din mijloc. Deschideti lacatul si eliberati youki-ul, il va determina pe Ivan sa il alerge. Dati clic pe canistra plina din partea stanga aflata pe un butoi apoi reveniti la distribuitorul de carbune. Turnati benzina si porniti masinaria cu butonul rosu de pe pilonul din dreapta dupa care reveniti pe platforma si trageti maneta pentru a primi carbune.

Apare Oscar care va anunta ca Hans a disparut.

Orasul: Reveniti in oras si intrati in barul lui Cirkos, este in partea dreapta fata de Malika. Aici este Hans. Intr-un cinematic superb vedem ca acesta lesina (remarcati faptul ca Igor se ridica pentru a-l ajuta dar Ivan il trage in jos, mi s-a parut interesant din partea autorilor) iar Kate il poarta in vagonul trenului.

Reveniti in oras pana in zona gardului rupt si continuati sa mergeti pana vedeti in departare o manastire. Kate va refuza sa mearga mai departe spunand ca este prea frig. Aceasta va deschide alte dialoguri si optiuni ale jocului. Mergeti la magazinul colonelului si vorbiti cu el. La Help acesta va cobori o scara. Urcati in pod si luati haine groase (e foarte generos colonelul Emiliov). Urcati in tren si in partea stanga este usa catre baie (inchisa si blocata de Oscar in Syberia 1). Intrati iar Kate se va schimba de haine. Acum aveti cale libera catre manastire dar nu stiti scopul asa ca va trebui sa mai faceti cateva drumuri prin oras.

Vorbiti cu Malka (in special despre Mission si Monastery) apoi cu Cirkos in bar (despre Malka si Shroud) apoi din nou cu Malka (Monastery si Help). Veti primi un token. Ideea este urmatoarea. Calugarii rezolva cazurile de boala dar cer o bucata de panza, o marama cu imprimeul fetei bolnavului.

Continuati-va drumul pe langa gardul Burgoffilor spre manastire iar la capatul podului folositi tokenul pentru a obtine marama. Reveniti la tren, folositi marama pe Hans si veniti inapoi la manastire. Veti descoperi ca daca trageti de lantul liftului calugarul de veghe nu va permite accesul. Femeile nu au acces in manastire. Va trebui sa-l „fentati” asa ca va trebui sa va continuati drumul pana dati de un calugar ce spala robe (sau ce face el acolo).Folositi dialogurile. Va va spune despre Merula Alba. Intrebatil despre Bird de doua ori apoi intorceti-va la magazin unde Emiliov va va da (din nou cu generozitate) 3 fluiere. Folositi fluierul de argint pentru a i-l da calugarului dupa care luati roba acestuia. Reveniti la lift imbracat astfel si trageti de lant. Intrati in lift.

Manastirea

Puteti inspecta traseul catre mijlocul curtii dar rolul este doar informativ. Deci mergeti tot inainte spre mijlocul curtii. Aici sunt 3 cai: una pe care ati venit (spre lift), una in partea stanga ce duce spre capela in care se afla patriarhul si a treia in sud catre cimitir – biblioteca – camerele calugarilor. Luati-o in partea stanga si intrati pe usa in capela. Vorbiti cu patriarhul pana epuizati dialogurile. Hans va fi adus aici (intervine si un cinematic).

Nord apoi in dreapta pentru a vorbi cu Hans. Va va cere sa il gasiti pe Alexei Tukianov. Iesiti si vorbiti cu calugarul care asculta pe la usa. Va va da un document si un banut din sticla cu un mamut desenat. Iesiti iar afara gasiti o galeata si o peria. Ridicati peria.

Intrati in librarie, corpul de manastire de langa cimitir la inrarea caruia se afla niste calugari. Luati prajina din rastel si mergeti in centrul lumanarilor. Ganditi-va la cele lumanari ca la un ceas in care ora 12 este capatul de sus al crucii de pe podea. Aprindeti lumanarile de la orele 3, 4, 8, 9 si 12 ceea ce va deschide o gaura undeva in susul bibliotecii. Daca va intrebati de unde aflam codul puteti merge inapoi in capela patriarhului. Folositi peria pe pictura din stanga, cea in care un sfant tine o carte in mana. Vi se va dezvalui un plan, o harta a unei cruci inconjurata de puncte, exact schema din centrul bibliotecii.

Urcati catre gaura aparuta si folositi bucata din sticla ( o aveti in al doilea inventar, cel de documente). Apoi apasati in urmatoarea ordine pe marginile din jurul mamutului: jos, stanga, sus, dreapta. Urmariti raza si duceti-va in directia respectiva, ochiul mamutului reflectat pe pereti este zona de interes. Apasati in centru pentru a dezvalui partea ascunsa a corpului de biblioteca de alaturi; ridicati cartea fratelui Alexei si relicva Yukol. Iesiti din librarie.

Mergeti catre lift pe poteca pe care ati venit si priviti in roaba. Ridicati foarfecele din roaba dupa care reveniti in fata librariei. Pe partea stanga se afla cimitirul. Intrati in cimitir si priviti catre mormantul aoperit de muri. Folositi foarfecele pentru a taia ramurelele (herbs and brambles). Ridicati ramurelele.

Reveniti la intrarea in manastire, in camera liftului si indreptati-va catre masinaria din stanga. Aici va trebui sa construiti o lumanare. Procesul este urmatorul:

  • puneti ramurelele in galeata
  • deschideti tubuletul in forma cilindrica, de lumanare, din partea de jos
  • luati un fitil din stanga, din josul lantului. Acesta se va pozitiona automat in tubuletului
  • inghideti tubuletul
  • trageti de manerul din stanga
  • trageti de manerul micut de deasupra tubului. Va deschide valva pentru scurgerea compusului in tub.
  • deschideti tubul si luati lumanarea

Inainte de a pleca luati cutia de chibrituri din stanga.

Reveniti in camera in care zace Hans. Puneti relicva Yukol pe masa din incapere, folositi lumanarea pe relicva si aprindeti folosind chibriturile. Hans isi revine. Iesiti din incapere si duceti-va in capela patriarhului, in partea din spate veti gasi o cheie. Utilizati cheia pentru a deschide poarta de fier din apropierea intrarii capelei si trageti funia ce activeaza clopotele.

Iesiti si duceti-va in cimitir unde veti trage cosciugul catre spartura din zid. Reveniti in camera lui Hans si vorbiti cu acesta despre evadare. Un cinematic va arata cum Kate si Hans pleaca din manastire cu ajutorul cosciugului-sanie.

Romansbourg

Vorbiti cu Hans depre plecare (Departure). Va va da o inima mecanica, un mecanism pentru a repara caii lui Cirkos. Coborati in barul lui Cirkos, remarcati incercarile acestuia de a dresa yuki-ul. Introduceti inima mecanica pe pozitie si apasati cilindrul din centru de trei ori, acul cu un cal in varf sa se pozitioneze in extrema dreapta. Selectati gaura din mijloc pentru teava din partea de jos-stanga iar pentru restul gaurile superioare.

Cai functioneaza dar fratii Burgoff i-au rapit pe Oscar si Hans. Trenul pleaca fara Kate.

Mergeti spre poarta de fier ce duce spre oras si trageti de levier. Masinaria care era rasturnata se va pozitiona pe sinele de tren. Inspectati masinaria, nu va functiona fara un youki. Reveniti in bar si intrebati-l pe Cirkos despre youki. Iesiti si cautati-l in curtea fratilor burgoff. Aici dati-i bomboanele de peste apoi reveniti la vehiulul de pe sine. Clic pe el iar youki va intra.

Bonne voyage, Kate!

(Upgradeuri cu screenshots de ajutor dupa aprobarea Microïds, The Adventure Company si Benoît Sokal. Pentru nelamuriri lasati un comment)

17 răspunsuri la „Syberia 2 Walkthrough. Partea I: Romansbourg

  1. madalina martie 16, 2010 la 13:05

    Ador jocul .Eu astept syberia 3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • dyanna iunie 22, 2010 la 11:58

      Eu am ajuns pana la personajul Boris Charov , si trebuie sa gasesc o modalitate sa repar avionul , dar am cercetat peste tot.Poti sa ma ajuti?

  2. dyanna iunie 22, 2010 la 11:52

    Eu am rezolvat o parte din joc singura , am ajuns la personajul Boris Charov , si trebuie sa repar cumva avionul , dar nu gasesc nimic sa ma ajute , am cercetat peste tot.Help!!!

  3. dyanna iunie 22, 2010 la 11:55

    Cine poate sa ma ajute , mi-a trebuit o luna s ajung pana aici .

  4. dyanna iunie 22, 2010 la 15:33

    Mi-am dat seama

  5. Pingback:Syberia « Kingdom of Lemurians

  6. Corina iulie 19, 2010 la 17:29

    Salut!am ajuns la fereastra care se deschide in biblioteca dar nu pot pune bucata aia de sticla pe geam..nu stiu cum sa fac , nu merge in niciun fel..ma poti ajuta?
    Multumesc!

  7. DJ CLaSh mai 31, 2011 la 09:34

    cum ii dau bomboanele de zahar lui Malka?

    • King Julien iunie 20, 2011 la 19:27

      Trebuie sa detii bomboanele, sa vorbesti cu ea de cateva ori dupa ce testezi insa usa prin care cobori de pe rampa garii. Asa se deschide necesitatea unei chei si apoi faci afacerea cu malka. Ea va aparea singura cu un balon. Arunci bomboana iar ea va lega cheia de balon.

  8. Anonim octombrie 3, 2011 la 15:48

    Am o mare problema mi-am instalat syberia 2 de vreo 3 zile .M-am chinuit prima zi singura sa vad cum cobor de pe platforma .am vorbit si cu fetita dar nimic .a 2a zi am inceput sa caut un raspun si am inteles ca Malka trebuie sa aibe la ea un balon,dar aceasta Malka nu are si singurele intrebari care imi apar pe lista sunt Kate si Romansburg!
    am incercat toate variantele posibile si Malka tot nu apare cu balonu ,si tot nu coopereaza ,daca stie cineva ce sa fac as aprecia foarte mult daca mi-ati spune si mie!

    • King Julien octombrie 3, 2011 la 16:00

      Pentru a se deschide dialogul despre cheia pe care o vei lua de la fetita trebuie sa incerci sa repornesti trenul. Vorbesti cu Oskar, intorci mecanismul trenului, vei afla ca trebuie coal, adica e nevoie de carbune. Te duci la panoul din statie si tragi de levier sa curga coal dar mecanismul nu mai are benzina ca sa functioneze. Atunci, logic, vei incerca sa cobori rampa la motorul mecanismului ca sa pui benzina dar vei da de o poarta. Verifica poarta, va spune ca are nevoie de o cheie. Astfel se deschide dialog cu Malka, tu ii ceri cheia iar ea ti-o va da daca ii dai bomboane. te duci sa iei bomboane si cand revii ea va avea balonul prin care iti va transmite cheia.

  9. Anonim decembrie 16, 2011 la 11:33

    am ajuns la gaura care se deschide in biblioteca si nu pot sa dau in centrul acolo unde se imprima ochiul mamutului pe perete ce trebuie sa fac ?

  10. andreea ianuarie 28, 2012 la 00:56

    Am ajuns pana gaura aia ce intra lumina am reusit sa pun mamutu de sticla dar m-am blocat nu mai stiu ce sa fac parca trebuie sa merg an locul unde da lumina si de acolo nu mai stiu un pic ajutor 🙂

  11. andreea ianuarie 28, 2012 la 01:00

    unde sa apas in centru ca degeaba imi arata ca acolo lumineaza ca nu pot sa fac nimic 😦 😦 😦 😦 😦 😦 😦 😦 😦 HELP

Lasă un comentariu