Wallachian

Where's Xavi???

Syberia 1 Walkthrough. Partea a III: Komkolzgrad


Partea a treia este dedicata modului in care se pot rezolva puzzle-urile din orasul Komkolzgrad dar nu vom rezolva aici tot ceea ce tine de orasul acesta. Dupa ce Kate pleaca in Aralbad ea se va intoarce aici iar aventurile acelea le voi aborda in ultima parte dedicata Syberiei 1. Gasiti fisiere de ajuto pe capitole aici:

Syberia 1

  1. Syberia 1 Walkthrough. Partea I: Valadilene, Alpii Francezi
  2. Syberia 1 Walkthrough. Partea II: Barrockstadt
  3. Syberia 1 Walkthrough. Partea a III: Komkolzgrad (prezentat aici)
  4. Syberia 1 Walkthrough. Partea IV: Aralbad

Syberia 2

  1. Syberia 2 Walkthrough. Partea I: Romansbourg
  2. Syberia 2 Walkthrough. Partea II: Tinutul de Gheata
  3. Syberia 2 Walkthrough. Partea III: Satul Yukol
  4. Syberia 2 Walkthrough. Partea IV: Syberia Island

Kolmkozgrad este un oras rusesc minier prin care a trecut Hans si, din nou, si-a lasat amprenta prin talentul sau ingineresc. El a construit aici automatoni uriasi care au inlocuit muncitorii obisnuiti astfel incat intreg orasul putea fi controlat de catre o singura persoana. Trenul lui Kate si Oscar s-a oprit aici pentru ca din nou mecanismul isi epuizase energia mecanica si trebuia intors din nou. Mecanismul de intors arcul trenului se gasesti in piciorul drept al uriasului automaton din fata trenului.

Sa continuam.

Syberia 1

Kimkolzgrad

Automatonul urias: Iesiti din vagon si vorbiti cu Oscar apoi luati-o de-a lungul sinelor de tren in sensul de mers al acestuia catre uriasul automaton cu secera si ciocanul. Urcati rampa metalica de la piciorul drept pana in incaperea de comanda. Ridicati de pe etajera cilindrul voce Kolmkozgrad, planul lui Hans al automatonului si manerul necesar manevrarii uriasului.

In dreapta aveti panoul de control, introduceti manerul si impingeti-l in fata doua ori, pentru fiecare etapa a miscarii sale. Cand automatonul ajunge in dreptul locomotivei actionati butonul rosu iar acesta va intoarce arcul trenului. Trageti de maneta de doua ori pentru a readuce uriasul in pozitia initiala. Deocamdata nu este necesar sa inspectati partea de mijloc a traseului, aceea in care automatonul opreste la jumatatea distantei.

Coborati si indreptati-va spre tren. Observati un barbat care iese din tren si se furiseaza printr-o usa din dreptul trenului. Examinati usa. Este incuiata. Intrati in vagon si il veti gasi pe Oscar legat. Aflati ca banditul furase mainile lui Oscar. Ridicati de jos cleste pentru fier pe care banditul il lasase in urma sa. Puteti asculta cilindrul si afla povestea lui Hans in orasul acesta. Puneti cilindrul in dulap alaturi de restul si coborati din tren.

Camera: Duceti-va din nou la automatonul urias si mutati-l in fata actionand o singura data manerul. Coborati pe rampa si folositi clestele pentru a largi gaura din zidul de metal. Inauntru veti gasi pe un raft o dioda care arata ca o papusa voodoo. O usa este incuiata ar ferestrele sunt de decor, va puteti uita prin ele. Parasiti camera, reveniti in dreptul trenului.

Mina: Duceti-va in partea din spate a trenului, langa cutia de explozibil si actionati levierul pentru a actiona liftul. Coborati in mina (suna Dan dar receptia nu este prea buna) si fixati dioda apoi actionati levierul pentru a face lumina. Treceti mai departe in mina remarcand gura de aerisire din partea dreapta.

Mergeti inainte apoi faceti dreapta, urcati scarile de metal pana ajungeti in dreptul unui automaton care se afla in fata unei orgi. Ridicati surubelnita.

Camera monitoarelor: Intorceti-va si priviti scara pe care se afla un semn de metal. Folositi surubelnita pentru a desface suruburile, eliberati placuta si astfel drumul in sus pe scara. Urcati si intaniti-l pe Serghei Borodin. Epuizati dialogurile afland ca acesta era directorul complexului si modificase complexul spre constructia unei orgi uriase dar avea nevoie de maini pentru automatonul care sa cante la ea. Totul era dedicat cantaretei Helena Romanovsky iar tipul avea si o camera dedicata ei (camera ce a fost coborata acum de catre Serghei). Kate si Serghei ajung la un comprmis: Kate o aduce aici pe Helena iar Serghei ii inapoiaza mainile lui Oscar.

Camera Helenei: Coborati scara si intrati in camera Helenei aflata in dreapta. Inaintati si priviti polita. Veti gasi acolo un album cu Helena si aflati ca aceasta a cantat cu Frank Malkovitch, un tenor cu care mama lui Kate fusese preietena. Formati numarul mamei lui Kate de pe telefonul mobil iar aceasta va va spune ca Helena facea tratament intr-un loc numit Aralbad.

Reveniti la Serghei (suna Dan) si epuizati dialogurile. Puteti ajunge in Aralbad cu ajutorul unui vehicul aflat pe un cosmodrom condus de un betivan iar pentru a ajunge la cosmodrom trebuie sa folositi un trenulet. Iesiti din camera si luati trenuletul din partea dreapta a ecranului.

Cosmodromul: Urcati pana ajungeti la o rascruce. Doua posibilitati aici: stanga catre un mecanism care nu functioneaza inca ( ii vom spune zona Soyuz) si dreapta. Mergeti in dreapta. Aici intrati in cladirea in forma de cutie de cola (doza) si incercati sa vorbiti cu Boris care este ranga de beat si nu poate fi coerent. Ridica sticla de vodca din spatele lui Boris. Acesta se ridia, iese si cade intr-o cuva.

Tot in camera cu Boris veti gasi in dulapul de deasupra scaunului o cheie si un document prin care rusii inchideau proiectul cosmodromului iar cosmonautii erau disponibilizati. Astfel Boris ramasese cu visul neimplinit de a zbura si devenise alcoolic.

Iesiti si indreptati-va catre panoul de control din fata. Indroduceti cheia apoi parasiti panoul. Dati ocol imprejmuirii si remarcati roata din dreptul lui boris. Actionati roata ceea ce va deschide circuitul apei apoi reveniti la panoul de control. Scopul actiunilor este de a-l trezi pe Boris cu ajutorul apei. Actionati maneta cu apa si observati unde curge aceasta. Va trebui sa-l mutati pe Boris sub jet actionand manetele corespunzator (nu-i greu dar nu mai retin cum erau acestea pozitionate, din doua 3 incercari veti reusi). Vorbiti cu Boris si aflati ca Hans ajutase la programul acesta dar abandonase proiectul cand realizase ca avea un scop militar. Acum doar pasarile mai bantuiau pe aici iar de ele avea grija Soyuz, un vultur mecanic creat de Hans, una din ultimele sale inventii.

Platforma aerodromului: inspectati platforma. Partea stanga duce spre o camera de control a rachetelor iar prin dreapta ajungeti la un zepelin. Remarcati pasarile din jurul acestuia. Intorceti-va la Boris si folositi aership din lista de dialoguri. Luati cheia de la Boris si folositi-o pentru a intra in zepelin. Actionati maneta realizand ca nu functioneaza. Iesiti, ocoliti prin stanga si va veti intalni cu Boris. Vorbiti cu acesta si ajungeti la compromisul urmator: va va ajuta cu zepelinul daca il lansati in spatiu.

Lansarea lui Boris: Urcati scarile de metal din dreapta catre camera de control, folositi cheia Voralberg de langa. Departati placuta de metal de pe masa panoului de control si legati cele doua circuite. Impingeti manerul cu capatul rosu. Ridicati mecanismul de testare a sangelui de pe panou, duceti-va la Boris si dati-i-l. Dupa ce ati primit proba de sange reveniti si introduceti-o in lacasul initial apoi apasati butonul cu imaginea seringii. Prea mult alcool. Dati clic din nou pe proba de sange, Kate va folosi propria proba. Apasati apoi butonul ce va ridica containerul cu pilotul catre nava spatiala. Cand Boris va anunta ca este gata apasati butonul cu triunghiul. Inainte de a decola Boris va va arunca un levier. Visul lui Boris se implineste.

Soyuz: Coborati din camera de control si ridicati levierul aruncat de Boris. Duceti-va la rascruce si luati-o in stanga catre mecanismul cu o goarna care nu functiona. Folositi levierul. Sunetul il declanseaza pe Soyuz, vulturul mecanec ce va alunga pasarile din jurul zepelinului.

Reveniti in zepelin si actionati levierul. Drum bun catre Aralbad.

Urmariti calatoria cu zepelinul.

(Updateuri cu screenshots de ajutor dupa aprobarea Microïds, The Adventure Company si Benoît Sokal. Pentru nelamuriri lasati un comment)

12 responses to “Syberia 1 Walkthrough. Partea a III: Komkolzgrad

  1. dyanna Iunie 23, 2010 la 05:22

    mersi dar mi-am dat seama in final

    • King Julien Iunie 25, 2010 la 22:41

      Nimic nu-ti ofera o satisfactie mai mare decat sa rezolvi singur cate un puzzle in care iti prinzi urechile cateva ore bune.
      Tin minte cat ma bucuram si eu cand imi reusea. Si am terminat jocurile fara ajutor, Syberia 1 intr-o saptamana iar syberia 2 intr-o zi si-o noapte, mancand pe fuga.

      • Madalina Ianuarie 23, 2011 la 12:09

        Cata inspiratie ai in vorbe!

  2. King Julien Februarie 25, 2011 la 11:37

    Hei, mercic. Sper ca te-a ajutat wt-ul.

  3. pusha Februarie 27, 2011 la 19:14

    Multumesc King Julien. Sincer, nu ma-s fi descurcat singura. Este un joc grozav.

  4. Madalina Martie 6, 2011 la 21:26

    A fost aventura mea preferata!

  5. King Julien Martie 6, 2011 la 21:27

    Si muzica… Imnul URSS… foarte faina!

    • Madalina Martie 9, 2011 la 17:11

      Totul super !Helena canta M-I-N-U-N-A-T!

  6. Deea Iunie 20, 2011 la 13:36

    Heei.. m-am blocat… trebuie sa merg sa ii dau lui Boris mecanismul de testare a sangelui… dar nu stiu unde il gasesc pe Boris… l-am cautat peste tot… probabil mi-a scapat vreun loc.. daca ma poti ajuta? … :d multumesc anticipat🙂

    • King Julien Iunie 20, 2011 la 19:31

      Hmm… Nu imi amintesc sigur dar cred ca este in afara camerei din care ai luat recipientul de testare, undeva la baza scarilor. Daca imi amintesc bine este o racheta in forma de doza de bere in centrul cosmodromului. Alaturi este si Boris.

      Am sa joc si sa refac traseul, cand am un raspuns mai limpede am sa iti raspund mai precis.

    • King Julien Iunie 22, 2011 la 14:07

      Asaaaa… Am jucat si eu si mi-a disparut Boris, indeed. Am luat recipientul si apoi nu l-am mai gasit. Dar inainte el imi daduse o cheie ca sa verific daca zeppelinul functioneaza. Logic era sa verific inainte de a il ajuta pe Boris sa zboare, nu? M-am dus si am verificat zeppelinul, nu poate zbura din cauza pasarilor. M-am intors si la baza scarilor, langa doza aceea, apare Boris. Iti va spune cum sa faci cu zeppelinul daca il ajuti sa zboare si atunci ii dai recipientul. Succes.

  7. Deea Iunie 23, 2011 la 11:56

    Am reusit! Mersi mult! Jocul acesta parca te duce intr-o alta lume… stau ore in sir si ma joc..imi pare din ce in ce mai interesan cu cat joc mai mult :x….. I love this game :X:X:X:X… mersi inca odata :d >:D<

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: