Wallachian

Where's Xavi???

Syberia 1 Walkthrough. Partea II: Barrockstadt


Continui (e acceptat acum paralel cu vechiul continuu) ajutorul pentru Syberia 1 cu partea a 2-a a walkthrough-ului. Gasiti fisiere de ajutor pe capitole aici:

Syberia 1

  1. Syberia 1 Walkthrough. Partea I: Valadilene, Alpii Francezi
  2. Syberia 1 Walkthrough. Partea II: Barrockstadt (prezentat aici)
  3. Syberia 1 Walkthrough. Partea a III: Komkolzgrad
  4. Syberia 1 Walkthrough. Partea IV: Aralbad

Syberia 2

  1. Syberia 2 Walkthrough. Partea I: Romansbourg
  2. Syberia 2 Walkthrough. Partea II: Tinutul de Gheata
  3. Syberia 2 Walkthrough. Partea III: Satul Yukol
  4. Syberia 2 Walkthrough. Partea IV: Syberia Island

Scopul acestei sectiuni din joc este acela de a continua calatoria lui Kate in urmarirea lui Hans spre Syberia, intrerupta din cauza „epuizarii” mecanismului trenului. Sistemul de ceasornic cu cheita al acestuia are din nou nevoie a fi intors dar trenul s-a oprit cu cateva sute de metri inainte de a ajunge la masinaria care intoarce arcul trenului. Va trebui sa mutati trenul cu ajutorul unei barje care va cere in schimb sa fie platita, bani pe care ii veti obtine de la autoritatile orasului in schimbul unui serviciu. Dupa indeplinirea acestor obiective va mai trebui sa deschideti o poarta pentru ca trenul sa-si continue aventura.  Ca o trasatura definitorie a acestei parti a jocului as folosi o replica din Dr. House: toata lumea minte. Sa continuam.

Syberia 1

Barrockstadt

Vorbiti cu Oscar pentru a afla motivul opririi. Va va spune ca mecanismul trenului trebuie intors.

Seful de statie: Coborati din tren si urcati treptele. Coborati pe partea cealalta si mergeti pana veti intalni seful de statie care sta pe marginea raului. Epuizati dialogurile. Va va spune despre un zid aflat mai incolo si o posibila masinarie care v-ar putea ajuta. Tot de la el aflati despre mandria orasului, varietatea de pasari care insa acum e stricata de cucul din Amerzone. Acesta isi depune ouale proprii in cuibul altor pasari si scoate ouale originale. Din cauza ca are vertij si chiar a cazut el nu mai poate elimina ouale de cuc din cuibul special amenajat ca un vultur de fier din apropiere.

Ridicati carligul aflat pe marginea raului.

Rampa catre cuib: reveniti la scari si traversati podul aflat pe deasupra trenului. In stanga se gasesc niste lazi si o usa incuiata. In dreapta veti gasi o rampa din fier care duce catre cuibul vulturului de otel dar accesul este blocat de pasari. Reveniti.

Zidul: coborati din nou pe partea trenului si continuati drumul trecand pe langa ruine. Remarcati raul care trece paralel prin partea dreapta. Mergand veti da de un zid si de o platforma cu masinaria de intors arcul trenului. Va trebui sa gasiti o cale sa aduceti trenul aici.

Revenind Oscar va va striga. Vorbiti cu el, va va spune ca rectorii universitatii-oras vor sa va vorbeasca fiind responsabilul trenului. Traversati podul si ajungeti pe peronul garii unde veti gasi un panou de control incuiat. Veti avea nevoie de o cheie.

Barja: Mergeti in partea opusa panoului de control coborand scarile. Continuati drumul si veti ajunge la o barja cu o pereche de tineri pensionari. Folositi toate dialogurile, in special Help. Ei va vor ajuta cu doua conditii: sa le dati 100 $ si sa deblocati calea barjei.

Universitatea: Iesiti din gara pana in fata impunatoare a Universitatii. Remarcati estrada cu orchestra de automatoni din mijloc si faptul ca lipseste un ou de aur pentru a echilibra balanta. Vorbiti cu studentul nepoliticos despre asta apoi intrati in cladire.

Aici sunt 4 cai: una pe care ati venit, a doua in stanga ce duce catre alte doua (rectorat si biblioteca), a treia in fata mamutului duce catre un amfiteatru, iar a patra, in partea dreapta, catre un profesor si un laborator inchis deocamdata. Mergeti in stanga spre rectorat depasind usile ce duc spre biblioteca.

Epuizati toate dialogurile cu rectorii (repet, toata lumea minte, dialogurile si intrebarile repetate in diferite etape vor „sparge” indaratnicia personajelor din Barrockstadt). Aflam ca Hans a studiat aici in urma cu 50 de ani si ca a adus imbunatatiri universitatii construind o sumedenie de mecanisme. Rectorii o vor plati pe Kate daca repara estrada cu orchestra de automatoni, mandria orasului, care se stricase iar ei nu aveau instructiuni privind repararea sa. Iesiti din incapere si intrati pe prima usa care duce in biblioteca.

Inspectati. Coborati si ridiacati de pe masa unui student cartea din care veti afla despre cucul de Amerzone si apetitul acestuia dupa strugurii de Sauvignon care ii imbata. La etaj veti gasi o scara si urcand-o veti gasi o carte. Aflati astfel despre Yangala-Cola, o ciuperca ce are proprietatea de a ascuti vederea.

Revenind in hol luat-o in partea din dreapta mamutului si vorbiti cu profesorul Pons. Repet, epuizati dialogurile astfel veti starni interesul profesorului cu papusa-mamut afland totodata de poporul Yukol care crede in abilitatile supranaturale ale acestor papusi, si de asemenea veti primi sfatul balbait al profesorului de a-l intreba pe seful de statie despre existenta sau nu a unor abusti cu struguri Sauvignon in Barrockstadt.Plecati iar pe drum va suna Manson.

Reveniti la seful de statie. Stresati-l cu intrebari. Acesta se urzica si pleaca. Duceti-va in tren, luati mamutul pentru a i-l da profesorului spre studiu. In drum spre profesor il veti intalni pe seful de statie aflat pe pod. Din nou interogati-l, e important pentru ca exista un secret. El va va sfatui sa vorbiti cu profesorul despre strugurii Sauvignon din oras.

Universitate: Mergeti la profesor si intrebati-l despre struguri. Va va indruma spre rectori. Dati-i mamutul si urmati-l in laborator. In dulapul din stanga veti gasi cilindrul voce Barrockstadt. Inaintati spre profesor si ridicati clestele de eprubete si sticla cu pudra de Yanga-Cola de pe bancul din dreapta.

Duceti-va la rectori. Intrebati-i de strugurii Sauvignon si in sfarsit aflati printre balbaielile acestora marele secret: seful de statie cultiva strugurii, ei sunt procesati in laboratorul profesorului iar rectorimea se bucura o data pe an de un vin excelent. Legatura e clara acum: va trebuie strugurii -> ca sa ii dati pasarilor de la baza rampei catre cuib -> asa se elibereaza accesul catre cuib -> de acolo luati oul -> cu care veti repara estrada cu orchestra de automatoni -> veti primi banii de la rectori -> veti primi ajutorul barjei.

Vorbiti cu seful de statie. El va deschide usa catre gradina cu strugurii. Urmati-l pe podul de deasupra trenului, la usa din dreptul cutiilor care acum va fi descuiata.

Luati strugurii si veniti la baza rampei catre cuibul cu oua. Dati strugurii cucilor de Amerzone iar acestia vor elibera rampa. Urcati si luati oul de aur furat cu ajutorul clestelui de eprubete.

Mergeti catre strada cu orchestra de automatoni din centrul curtii Universitatii. Pe drum veti da de seful de statie care isi cere scuze ca v-a mintit si va ofera o sticla de vin. Ridicati sticla de vin Sauvignon si continuati-va drumul. Plasati oul pentru a echilibra balanta si a se deschide usa spre mecanismul interior. Intrati si actionati levierul. Orchestra va incepe sa cante.

Universitate: Duceti-va la rectorat si folositi Money din lista de dialog pentru a obtine banii promisi.

Barja: Reveniti la cuplul de pe barja si dati-le banii. Prima cerinta e indeplinita. Va vor arunca o cheie pentru a debloca drumul barjei. Ridicati cheia ( e micuta, o gasiti in jurul lui Kate daca nu ati fost atenti cand au aruncat-o).

Panoul de control: Folositi cheia pentru a deschide panoul de control aflat in gara. Aici a durat 10 ore sa-mi dau seama: folositi telefonul mobil pentru a suna la numarul afisat pe panou in partea dreapta, adica 27666742. Ascultati procedura si urmati instructiunile. Retineti ordinea in care ati apasat tastele, reprezinta codul pentru deblocare. Formati 4-2-steluta (adica ” * „) pe panoul de control ceea ce va deschide barajul si va scadea nivelul apei (distribuind-o in josul barajului catre barja). Duceti-va la cuplul de pe barja si spuneti-i sa porneasca pentru ca drumul e liber. Reveniti la panoul de control si ridicati nivelul apei formand 4-1-*. Barja are cale libera paralel cu trenul.

Traversati pe partea cu trenul si vorbiti cu cei de pe barja. Iti vor arunca lantul cu care sa ancorati trenul. Atasati carligul gasit pe malul raului si ancorati trenul. Urmati trenul catre zid, moment in care veti fi sunat de catre profesorul Ponds si va anunta ca studiul este gata, sa veniti sa ascultati prelegerea din amfiteatrul universitatii.

Univertitate: In holul Universitatii duceti-va spre mamut apoi in stanga urcati scarile. Ascultati prelegerea profesorului din amfiteatru. Veti afla despre existenta tribului Yukol.

Duceti-va in laborator si luati inapoi papusa-mamut precum si documentele cu Legenda Arcei de Fildes. Este vorba despre o arca uriasa facuta din colti de mamut care a luat in urma cu mult timp o parte a tribului Yukol precum si mamuti si i-a dus pe o insula indepartata numita Syberia. La fiecare 50 de ani arca aceea se intorcea intr-o carcasa de gheata cu hrana pentru Yukoli dar cu 10o de ani in urma ea s-a intors fara hrana iar poporul Yukol de pe partea aceasta a uitat menirea arcei si n-au mai trimis-o spre Syberia.

Vorbiti cu profesorul. Parerea acestuia este ca Hans a plecat in cautarea mamutilor si a yukolilor din Syberia. Parasiti Universitatea.

Zidul: Urmati trenul, traversati spre platforma cu mecanismul de intors arcul. Actionati roata apoi levierul. Suna Dan. Urcati in  tren si asezati mamutul pe vechia pozitie, masuta din dreapta. Puteti asculta cilindrul voce Barrockstadt dar apoi depozitati-l langa celelalte in dulapul din stanga. Vorbiti cu Oscar despre Mission pentru ca acesta sa reporneasca trenul. Dupa cativa metri trenul se opreste.

Coborati din tren si vorbiti cu Oscar aflat in ghereta din stanga trenului. Va spune ca va trebuie din nou bilet si viza din partea autoritatilor. Ocoliti ghereta si urmati calea catre o usa din zid. Urcati scarile metalice. Olivia suna. Continuati pana ajungeti in camera de observare a patrulei de granita.

Vorbiti cu capitanul Malatesta care nu va va da viza pentru ca un inamic cazac se afla la granita si il spioneaza de ani de zile. Priviti prin telescop; reglati-l pentru a vedea un copac cu forma ciudata a cazacului. Pe biroul capitanului veti vedea o pereche de ochelari si doua pahare de vin. Turnati in ele vinul Sauvignon si sticla de Yangala-Cola. Vorbiti cu Malatesta. Acesta va bea apoi va privi prin telescop. Rusinat va va da viza de iesire.

Reveniti la ghereta lui Oscar, dati-i viza de iesiri si primiti biletul de continuare a calatoriei. Urcati in tren si dati-i lui Oscar biletul. Trenul isi continua calatoria.

Urmariti cinematicul superb.

(Updateuri cu screenshots de ajutor dupa aprobarea Microïds, The Adventure Company si Benoît Sokal. Pentru nelamuriri lasati un comment)

8 răspunsuri la „Syberia 1 Walkthrough. Partea II: Barrockstadt

  1. razvan aprilie 9, 2010 la 13:45

    nu pot lua sticla de pudra yong cola…am facut tot tot e trenul la poarta oscar asteapta sa ii dau viza…am vinul am pus toate la loc..nu stiu de ce nu pot lua pudra de yong cola..imi zice ca nu are nevoie…cat sta acolo

    • King Julien mai 7, 2010 la 21:18

      Scuze pentru raspunsul intarziat. Ca sa iei pudra cred ca trebuie mai intai sa ridici cartea din librarie in care scrie despre ea. Este declansatorul jocului care iti permite sa iei pudra.

  2. dj.mieunel@gmail.com martie 14, 2011 la 13:24

    Nu il pot face pe seful de statie sa desuie usa ca sa pot lua strugurii.
    Daca ma puteti ajuta scrietimi la dj.mieunel@gmail.com

    • King Julien martie 15, 2011 la 21:34

      Pe seful de statie il gasesti in extremitatea raului, unde e si un carlig. Vei discuta cu el putin de cateva ori. Dupa ce rectorii vor confirma ca detin strugurii nustiu-de-care din care fac vin pentru consum propriu, te duci la seful de statie si ii spui ca te-a mintit, ca rectorii au spus ca au vie in vreme ce el a negat. Mosul se supara ca a fost prins cu mata-n sac si se retrage pe pod. Tu insista si du-te dupa el. Seaca-l cu intrebari. Va spune ca da, exista via si el are cheia dar vrea aprobare de la rectori. Astfel: mai da o fuga la rectori si revino la el cu aprobarea. Iar el te va conduce catre gradina.
      Succes!

  3. Miruna martie 14, 2011 la 20:18

    Eu am facut unele lucruri inainte si acum cand vorbesc cu rectorii nu-mi mai are despre money.Si nu stiu ce sa fac.

    • King Julien martie 15, 2011 la 21:27

      Trebuie sa iti arate despre money. Jocul este astfel creat incat nu se blocheaza niciodata. Probabil nu ai facut ceva care „descuie” discutia despre bani. Aminteste-ti: epuizeaza toate dialogurile. Din cate retin discutia despre bani apare dupa ce le spui ca ai nevoie de bani, ca ai face orice pentru ei iar rectorii vor cere in schimb sa le repari ansamblul automatonilor muzicali din centrul campusului.

      Ai spus „nu imi mai arata”. Daca ti-a aratat discutia atunci inseamna ca ai epuizat dialogul respectiv. Tot ce iti mai ramane de facut este sa repari ansamblul automatonilor muzicali. Dupa ce vei reusi revii la rectori. Ori se deschide un nou dialog ori apare un filmulet direct prin care iti vor da banii.
      Succes!

      • King Julien martie 17, 2011 la 15:12

        S-ar putea sa nu fi activat declansatorul pentru ”money” in lista de dialoguri. Trebuie sa vorbesti cu rusii de pe rau, posesorii barjei. Ei vor trage trenul spre mecanismul de intors dar vor cere bani la schimb. Astfel e logica urmarea: Kate are nevoie de bani si va avea subiectul in lista de dialoguri.

  4. Anonim februarie 24, 2012 la 15:27

    imi spune sa iau mamutu din tren dar eu nu pot

Lasă un comentariu