Wallachian

Where's Xavi???

Mircea Badea vs Ispirescu


Ma uitam aseara la emisiunea „In gura presei” a lui Mircea Badea. De ce ma uitam? Imi place in pofida faptului ca 80% din emisiune ma termina psihic prin infierarea ciclica a unui anumit personaj. Aceeasi critica formulata in 1000 de feluri. Dar restul de 20 de procente compenseaza prin umorul, spontaneitatea, show-ul in sine pe care Badea le-a ridicat la rang de arta. Dupa isi termina gloantele catre tinta predilecta incepe distractia.

Aseara Badea povestea cu umor despre un amic al sau, un musculos voinic, bodyguard la o firma specializata, ce a facut ceva fapte de vitejie cu politete maxima. Din poveste-n poveste, Badea ne spune si cum se petrecu la un scandal ce-i avea protagonisti pe el si amicul sau smardoi de meserie versus unii rai; in toiul scandalului, in perioada de … preludiu sa zicem, cea in care beligerantii isi explica diplomatic despre ce ar trebui sa pateasca neamul celorlalti, despre pedepse corporale si alte alea, voinicul amic are o replica mult prea politicoasa, livresca si uluitor de nepotrivita pentru adversarul grobian: „măi, dar esti apoliniar. Termenul imi este necunoscut, marturisesc deschis ca nu l-am gasit nicaieri si este posibil sa ma insel, poate nu am inteles eu bine de la TV. Am incercat sa revad emisiunea inregistrata din arhiva Antena 1 dar tocmai inregistrarea cu pricina nu a putut fi afisata pe parcursul intregii zile. Daca va functiona in cele din urma voi reveni cu lamuriri.

Dar nu termenul in sine e problema mea. Am o memorie relativ buna cand vine vorba de fapte si intamplari banale, comune si complet lipsite de vreo utilitate. Auzind povestea lui Badea mi-am amintit instant de o alta a sa din urma cu cateva luni: el si Oreste se gaseau in mijlocul unui scandal cu o parte adversa fioroasa …   se amenintau… isi urau de bine… tot tacamul. Apoi Oreste spune unui adversar: „mai, dar esti indezirabil (din nou termenul exact imi scapa, in orice caz unul pretentios si potrivit ca nuca-n perete in contextul unul scandal golanesc; nu asta este ideea).

Tring! S-a aprins vreun beculete? Nu este prima data cand una din povestioarele sale amuzante suna teribil de bine cu altele mai vechi, usor diferite prin anumite aspecte precum autorii, cateva detalii marunte si infloriri ad hoc.

Sunt circumspect la povestioarele sale, evident ca ma amuza si imi plac asa cum imi plac si povestile lui Creanga. In acelasi registru, Adevarul va scoate colectia Jules Verne incepand de la mijlocul lui ianuarie. Merita, imaginatia altora o stimuleaza pe a noastra.

One response to “Mircea Badea vs Ispirescu

  1. Florin Ianuarie 9, 2010 la 20:29

    Repetitiv si plictisitor = Badea

    Si eu il urmaream si il consider un baiat destept. DAR FRATE, MAI LASA-NE !!! Nu crezi oare ca ne-am saturat sa auzim aceleasi lucruri mereu ? Sincer mie mi-a placut jumatate din emisiune din data de 5. Cand a vorbit de Germania. Cunosc locurile de care vorbea.. imi placea cum vorbea.. I-ar sta mai bine la o emisiune de asta de TRAVELL🙂

Lasă un răspuns

